Slut på ledigheten..

Jaha! Då var det slut på den långa helgen då... Fast det är ju bara en 4-dagarsvecka nu så den kommer nog gå ganska fort. Jag har änligen fått ut all stock ur skogen och har redan fått iväg 2 lass till sågen. Jag har haft hjälp av en kamrat idag och då gick det inte dubbelt så fort utan mer 3 gånger så snabbt :).

Vaddå jobbigt i skogen kanske någon tycker! Det finns ju så snabba fina maskiner till det.. Nja, inte när jag jobbar i skogen, då är det manuell fällning och motorsåg som gäller. Jag har iaf lånat en traktor och en vajerkran men det är mycket spring :).



Det fungerar dock alldeles utmärkt. Ännu bättre gick det idag när kamraten skötte kranen och jag sprang som en liten iller med vajern :).

Det är dock mer jobb senare, finns lite ris att ta hand om!

Det ska gå en skogsväg under allt ris!

Jag hade räknat med att det skulle gå åt ungefär 55 stockar till att brädfodra om huset men jag fick ihop närmare 70 så det borde räcka. Nu ska jag bara vara med och såga upp timmret och sen hoppas jag kunna börja med huset på semestern.

Dottern kom hem idag också och det känns bra, man saknar henne när hon är borta. Hon hade haft det bra i på sk och fått massor av påskgodis :).

Nu är det sängdax så natti natti!

Kommentarer
Postat av: Frogprincess

Jag jobbar bara en dag den här veckan :-)

Sambon jobbar tre...

Ha en bra dag!

2009-04-15 @ 08:59:51
URL: http://www.metrobloggen.se/frogprincess

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0