Påskafton..

Det är visst påskafton idag.. Jag är ju inte mycket för högtider och eftersom dottern är hos sin mamma hela helgen går liksom påsken förbi utan uppmärksamhet.

Jag tillbringade ju dagen i skogen igår men vid 8 var jag uppe och igång i morse. Här skulle minsann köras på :) Jag trodde jag skulle ha en jäkla träningsvärk men den uteblev, jag var bara lite stel. Så dagen har tillbringats i skogen men efter jag käkat lunch så tog det emot. Jag gav mig ut i skogen i alla fall men fick ge mig efter ett par timmar. Kroppen lydde inte längre när jag skulle gå eller röra armarna. Och hålla på med motorsåg och maskiner är väl inte att rekommendera i det läget :).

Blir lite besviken för ända sen yngre tonåren till 20- årsåldern har jag jobbat mycket som dräng inom lantbruket utan problem men man får väl sakta inse att man inte är ungdom längre. Har ett alldeles för stillasittande jobb också så jag behöver röra mig mer :). Det är ju bra för figuren med även om jag inte har någon direkt övervikt, kanske 5 kilo eller nåt.

Jag hade tänkt lägga upp lite bilder från de senaste dagarnas aktivitet men det här med att komma ihåg kamera! Får skylla på åldern :). Nu har jag ju med mobilen men blir inte riktigt samma. Mobilen är ju den livlina man har om det händer något. Jag är inte alls förtjust att hålla på i skogen själv för det är så himla lätt att det händer något och fort går det. Som tur är har jag inte råkat ut för något än men peppar, peppar....

Nu ska en ganska tröttkörd farbror lägga sig för att ta nya tag i skogen i morgon :)

Kommentarer
Postat av: Locklig

hm, trodde inte längre att jag missade något av männens intentioner på krogen... undrar vad du menar... S

Ha det bra i skogen i morgon!

2009-04-12 @ 00:31:32
URL: http://www.metrobloggen.se/fundersam

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0